Algemeen

YB bespaart 20% CO2e-uitstoot en lanceert tweede Impact Report

[ad_1]

Op 22 april 2020 is YB klimaatpositief gaan opereren. Dit betekent dat alle broeikasgassen (CO2e) worden gemeten, zoveel mogelijk worden gereduceerd en dat tegelijkertijd de resterende uitstoot wordt gecompenseerd. YB lanceert vandaag zijn tweede Impact Report op zijn website waarin resultaten, doelen en obstakels aangehaald en toegelicht worden. Met als grootste resultaat een CO2e-uitstoot reducering van 20% in 2021. Het bedrijf voelt zich verantwoordelijk om de aarde een stukje mooier over te dragen op de volgende generaties.

1% for the Planet

Vanaf Earth Day 2022 is YB gecertificeerd voor 1% for the Planet, een wereldwijde organisatie die bedrijven en particulieren inspireert om non-profitorganisaties te steunen voor het welzijn van onze planeet en toekomstige generaties. 1% van alle omzet uit de retailproducten van YB zal geschonken worden aan deze non-profitorganisaties.

100% plantaardig met 10-jarig bestaan

De afgelopen jaren heeft bij YB een sterke verschuiving plaatsgevonden van biologische zuivel naar een bijna volledig plantaardig aanbod. Wouter Staal, CEO van YB; ‘Boter, slagroom, cakes en gebak, frozen yoghurt, koffiekoekjes en chocolade. Alles werd de afgelopen periode al naar plantaardig omgezet. En met ons 10-jarig bestaan in september zullen we zelfs 100% plantaardig gaan opereren, omdat de laatste drie dierlijke producten dan ook uit het assortiment zullen verdwijnen.” Zo wil YB de consument inspireren en bewust maken van duurzame eetgewoontes en laten zien dat plantaardige voeding toegankelijk en net zo lekker of zelfs lekkerder kan zijn dan dierlijke producten. Door te laten zien hoe YB hiermee positieve impact maakt, hoopt het gasten te inspireren om zelf ook een stap te zetten.

READ  Schneider Electric ontvangt Microsoft Energy & Sustainability Partner of the Year Award 2022

Over YB

YB, opgericht in 2012, is een B Corp en Clipop gecertificeerde Nederlandse keten met dertien horecalocaties in Nederland, dat het hele jaar door plantaardige producten buitenshuis brengt en klimaat positief opereert. Sinds kort brengt het ook producten op de markt voor de retail en foodservice en is het gestart met internationale franchising. Het bedrijf heeft een sterke internationale ambitie om de marktleider in plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortjes te worden voor Noordwest-Europa. In alle kanalen. YB wil iedereen inspireren met feel good food en haar fans meenemen in de wereld van plantaardige mogelijkheden. Alle producten zijn klimaatpositief, waardoor gasten zorgeloos kunnen genieten. Het bedrijf  streeft ernaar om goed te doen voor mens, dier en onze aarde.

Lees het Impact Report 2021

[ad_2]

Source link

Hallo, ik ben Meggie! In 2012 ben ik afgestudeerd van hogeschool Zuyd, waar ik de opleiding interieurdesign heb gedaan. Ik heb een passie voor het tot leven brengen van een ruimte. Of dat nu een winkelruimte, een woonkamer of een badkamer is! Daarnaast schrijf ik veel om anderen te inspireren. Dit doe ik ook online! Tijdens mijn carrière heb ik geleerd om verschillende tools in te zetten om producten en ideeën tot leven te laten komen op websites. Ik ben ook een alleenstaande moeder van 2 stoere jongens! Joeri (5) en Casper (3). Zij hebben mij geïnspireerd om op betertarief.nl de allerbeste prijsjes te zoeken voor alledaagse huis, tuin en keuken middelen, accessoires en gadgets die het leven leuker en makkelijker maken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *